Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van kracht sinds 15 maart 2021 en van toepassing op de aankoop van antiek & eye-catchers. Wij zijn niet aangesloten bij een branchevereniging. Dus in de basis gelden de wettelijke bepalingen. We hebben de belangrijkste items voor je op een rijtje gezet, zodat duidelijk is wat we van elkaar mogen verwachten.

Atelier ‘Bazelman’ kun je bereiken per mail, contactformulier, WhatsApp, social media of telefonisch.

Bel je? Dan kan dit het beste op de volgende tijden:

  • ma-vr: 18:00 – 22:00 uur
  • za: 10:00 – 20:00 uur
  • zo: 12:00 – 18:00 uur

Vind hier onze contactgegevens.

Atelier ‘Bazelman’ heeft een collectie bestaande uit gebruikte eye-catchers. Je mag hiervan verwachten dat er gebruikssporen op zitten. Soms bijna niet, soms heel goed zichtbaar. Maar wat ons betreft mooi in het oog springend en wij fotograferen die dan ook zo goed mogelijk. Dan weet je wat je kunt verwachten.

Je kunt bestellen via onze webshop, per e-mail of door telefonisch contact op te nemen. Wij handelen je bestelling altijd af via onze webshop, zodat we je per mail de bestelling bevestigen en je de betaling kan doen.

Over de prijs van de eye-catchers kunnen we duidelijk zijn, die staat op onze website. Over de verzending, restauraties en persoonlijke aanpassingen is dat wat lastiger, maar scheppen we ook zo snel mogelijk duidelijkheid. We doen dit in een offerte waarin we rekening houden met jouw specificaties, omvang van het object, gewicht, afstand, vervoerder, verzekering en andere factoren.

De prijs van eye-catchers op de website www.atelier-bazelman.nl is bij ons leidend. Alleen als wij in een winkel / pop-up andere prijzen tonen, zijn die van toepassing. Wij zullen dit dan ook duidelijk aangeven.

Het staat ons vrij om van tijd tot tijd de prijzen te wijzigen. Had je al iets in je winkelmand gezet en wijzigt de prijs ondertussen? Dan is de actuele prijs op moment van afronden van je bestelling leidend. Prijswijzigingen zijn niet van toepassing op al gedane bestellingen.

Heb je van ons een offerte ontvangen? Dan is de prijs daarin leidend boven de prijs op de website zolang de offerte geldig is. Hierin zijn ook de verzendkosten opgenomen waar je vanuit mag gaan.

Hebben wij een foutje gemaakt? Dan mag je ons hier aan houden, tenzij het echt duidelijk is dat het om een grove fout gaat.

Omdat wij gebruikte artikelen inkopen, verkopen en restaureren, zijn wij bij in- en verkoop met consumenten niet BTW-plichtig. Genoemde prijzen zijn daarom zonder BTW tenzij anders vermeld.

Wordt het een zakelijke in- en/of verkoop dan houden we wel rekening met de BTW.

Betalen kan bij Atelier ‘Bazelman’ digitaal. iDeal, creditcard, Apple Pay, PayPal en/of Bancontact zijn de mogelijkheden. Lekker simpel, wel zo snel. Je kunt je bestelling en bevestigde offerte direct afrekenen of we sturen je een betaallink.

Heb je betaald? Dan is je bestelling van jou. Zo niet, blijven wij de eigenaar van de items uit je bestelling en zijn wij niet verplicht om je bestelling te bezorgen.

We hebben een overeenkomst met elkaar als de betaling gedaan is bij directe bestellingen of als akkoord is gegeven op de door ons toegestuurde offerte. Bij offertes is een geldigheidsdatum van toepassing. Als er na deze datum akkoord wordt gegeven, is er in beginsel géén sprake van een overeenkomst tenzij schriftelijk door jou en ons anders overeengekomen.

Atelier ‘Bazelman’ doet haar uiterste best om de overeenkomst naar goed inzicht en ambacht uit te voeren. Wij mogen hiervoor ook andere partijen inschakelen. Ook kunnen wij de overeenkomst in onderdelen opsplitsen. Het afgesproken aflevermoment geldt niet als fatale termijn.

Mocht het voorkomen dat de overeenkomst gewijzigd moet worden, stellen wij elkaar hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. Als dit gevolgen heeft voor het afgesproken aflevermoment en/of de prijs, stelt Atelier ‘Bazelman’ je hiervan zo snel mogelijk op te hoogte. De prijs zal nooit naar boven worden bijgesteld als dit door ons toedoen zou zijn. Wijzigingen in de overeenkomst zijn van kracht zodra beide partijen deze schriftelijk bevestigd hebben.

Een overeenkomst beëindigen, kan alleen als we het hier beide schriftelijk over eens zijn geworden.

Je mag van ons verwachten dat wij je eye-catcher op de afgesproken tijd komen bezorgen. Wij doen dit zelf of onze partner zorgt ervoor dat het op tijd en heel aankomt. Raakt jouw bestelling kwijt of beschadigd, stellen wij je hiervan op de hoogte en zorgen wij voor een oplossing.

Kies je voor onze bezorgservice dan berekenen wij de afstand tussen ons vestigingsadres en het bezorgadres met Google Maps. We houden hierbij rekening met eventuele omleidingen die op de dag van bezorgen van kracht zijn.

Komt je bestelling te laat aan? Wij zullen je zo snel mogelijk hierover informeren en ons hiervoor excuseren, maar het is geen reden voor annulering en terugbetaling.

Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat we je niet thuis aantreffen op het afgesproken tijdstip. Kan gebeuren, maar als we je eye-catcher niet bij de buren af kunnen geven of onze partner geen service aanbiedt voor afhalen op een locatie bij jou in de buurt, moeten we deze opnieuw opdracht geven. Dat zullen wij doen na jouw betaling van de extra verzendkosten. Ook als wij zelf je eye-catcher niet af konden leveren, brengen wij de verzendkosten eerst opnieuw in rekening.

Vanaf het moment van levering heb je recht om je bestelling (of een deel daarvan) mét opgaaf van reden binnen 14 dagen na aflevering er toch vanaf te zien. Daar zijn wel een paar voorwaarden aan verbonden:

  • je hebt de verpakking (als daar sprake van is) netjes open gemaakt en je hebt de bestelling niet gebruikt;
  • de bestelde items komen in dezelfde staat als verzonden bij ons terug;
  • wij hebben geen speciale aanpassingen voor jou gedaan aan de items die je terug wilt sturen (reparaties vallen hier ook onder);
  • de (extra) verzendkosten zijn voor jouw rekening. Wij kunnen er voor kiezen een andere verzendmethode te kiezen;
  • je draagt zelf het risico voor de retourzending van de bestelling naar ons atelier.

Geef bij herroeping de volgende gegevens op:

  • Bestelnummer
  • Besteldatum
  • Afleverdatum
  • Welke items het betreft
  • De reden waarom je er vanaf wilt zien
  • Alle verplichte velden in het contactformulier

Gaat een eye-catcher toch terug naar ons atelier? Dan nemen wij contact met je op over de verzending of komen wij het ophalen. De bijkomende kosten zijn voor jouw rekening, tenzij het onze schuld is dat je eye-catcher terug moet. Komen we het ophalen, maken we een afspraak wanneer dat gebeurt.

De verzendkosten bij retourneren zijn voor jouw rekening. Zo ook eventuele kosten voor onvoldoende frankeren. Atelier ‘Bazelman’ mag de wijze van verzenden wijzigen ten opzichte van het toesturen van de bestelling als de situatie daar om vraagt.

Als de verzendkosten ontstaan door onze schuld, betalen wij die uiteraard.

Na ontvangst van de bestelling in dezelfde staat als verzonden, zullen wij het resterende deel van je aankoopbedrag terugbetalen.

Een gekochte Bazel-coupon of uitgevoerde restauratie kan niet retour genomen worden. Ook gepersonaliseerde, op verzoek aangepaste items nemen wij niet retour. Hieronder valt bijvoorbeeld ook een opnieuw gestoffeerde stoel.

Het is mogelijk om je eye-catcher eerst te bekijken. Dit doen we op afspraak in het atelier. Neem hiervoor contact met ons op. Koopt iemand anders het ondertussen? Dan stellen wij je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte, zodat je niet voor niets komt.

Wij doen alleen aan reserveren voor artikelen die net binnen zijn en nog geen prijs hebben gekregen. Vaak moeten hier nog werkzaamheden aan verricht worden, bijvoorbeeld schoonmaken, politoeren of restauraties. Als je een offerte hebt ontvangen, kunnen wij het artikel wel ondertussen verkopen. Wij stellen je uiteraard wel zo snel mogelijk op de hoogte als dit gebeurt.

Atelier ‘Bazelman’ levert gebruikte artikelen en kan daarom geen garantie bieden. Uiteraard fotograferen wij de eye-catchers zo goed mogelijk en mag je er van uitgaan dat elektrische en mechanische onderdelen werkend, tenzij wij dat bij de omschrijving anders vermelden.

We hebben alle producten zo nauwkeurig mogelijk proberen op te meten. Hier en daar kan dit iets afwijken. Je vindt de afmetingen bij eye-catchers in de technische informatie.

De zithoogte die bij verschillende eye-catchers vermeld staat, is de hoogte bij de linker of rechter voorkant gemeten tot aan het punt waar de zitting begint. Is de zitting bol? Dan kan dit een paar centimeter hoger zijn in het midden van de zitting.

Niet alles kan goed gaan. We maken daarbij onderscheid in wat ons toe te rekenen is en wat niet. Daarbij maken we de volgende afspraken. Wij zijn niet aansprakelijk voor:

  • bekende gebreken en gebreken die niet door ons te voorzien waren
  • onjuist gebruik en gevolgschade
  • schade als gevolg van de verzending
  • wijzigingen aan de eye-catchers als gevolg van natuurlijke werking van de materialen waarvan ze gemaakt zijn en door externe factoren waaronder houtwurm, temperatuurschommelingen en vochtigheidsverschillen

Wat je ons wel mag aanrekenen:

  • het item is niet conform
  • we leveren een andere eye-catcher

Niet tevreden of is er iets niet goed gegaan? Laat het ons zo snel mogelijk weten via het contactformulier en beschrijf zo goed mogelijk wat er aan de hand is. We nemen binnen 48 uur contact met je op.

Komen we er echt niet uit? Dan kun je het geschil voorleggen aan een bevoegde rechter in de rechtbank van Rotterdam.

Je mag van ons verwachten dat wij je eye-catcher op de afgesproken tijd komen bezorgen. Wij doen dit zelf of onze partner zorgt ervoor dat het op tijd en heel aankomt. Raakt jouw bestelling kwijt of beschadigd, stellen wij je hiervan op de hoogte en zorgen wij voor een oplossing.

Alles wat je in onze collectie ziet, is op voorraad. Mocht het onverhoopt niet voorradig zijn, storten wij je betaling binnen 14 dagen terug.